Incident at Helen's Seems Overblown

As soon as I read this, I felt as if the story could very easily be misconstrued ("Brouhaha at Helen's: Popular Chef Dials 911," Street Talk, Feb. 15).

Leslie Tuite, in addition to running Helen's, is a mother to two beautiful children. Over the 12 years that Helen's has been run by Leslie, there have never been any complaints of her assaulting anyone. It hurts me to see that a friend's reputation could be damaged due to some questionable employees.

Considering I have been in the restaurant business nearly my entire life, I have seen a fair share of abusive employees, and this very well could have been the case with this incident. Leslie and her family have always opened her home to me and my children, and are all very good people.

Gerard Brulon

As a reporter I suppose it is your prerogative to sniff out whatever stories you see fit to print, but "Brouhaha at Helen's"? Please.

I'm not sure why Mrs. Tuite consented to talk with you about this "brouhaha," but maybe it was just so as not to look like there was something either party involved needed to feel overly guilty about.

Then, she candidly suggested that maybe now that you've heard her side of the story, it wasn't hopefully something that needed further conveyance.

So obviously, the professional thing to do was write the whole matter up, and then Style runs the whole thing as the lead Street Talk story.

And you know what? I don't care.

Next time you have a falling-out with a co-worker, please share the details with us. We're so bored.

Perry Iampietro

Beware Medicare

Rozanne Epps is certainly on target ("Help Not Wanted," Back Page, Feb. 8). I am a retired state employee currently experiencing the changeover to Medicare, new prescription plan, etc. The bottom line is not pretty! A medication that formerly cost $70 for a 90-day supply (mail service) will now cost me more than $400 for a 90-day supply; there is no generic available. Does the government consider this a savings? Welcome to Medicare!

David Pittman


In a Street Talk, ("A $30,000 Boom Detector: City Buys Seismograph," March 1) Style incorrectly reported that the infamous North Side booms in 2004 were the handiwork of two teenagers and homemade bombs. While originally charged with the crime, the teenagers were later exonerated after seismologists discovered the booms were the result of micro earthquakes.

In Style's March 1 review of two new Richmond wine bars, Enoteca Sogno owner Gary York is described as a former associate of restaurateur Ed Vasaio. He was a server at two of Vasaio's restaurants, and Vasaio is not affiliated with York's new venture.

In a profile on City Council President G. Manoli Loupassi ("In the Loup," March 1) Style incorrectly reported that Loupassi was not relocating into a new House of Delegates district. His new home on Albemarle Avenue is in the House's 68th District; his former home on Monument Avenue is in the 73rd.

Style regrets the errors.


Subscribe to this thread:

Add a comment

  • Re: Punch Drunk: Is Richmond Next on the Creepy Clown Hit List?

    • CLOWN spotted!

    • on October 18, 2016
  • Re: Not the Ticket

    • Interesting, thanks for the information.
      Now what happens?

    • on October 14, 2016
  • Re: LETTER: In Defense of the Swarmers

    • So glad Mr. Cox made his feelings known concerning the folk who work so hard,…

    • on October 12, 2016
  • More »
  • Copyright © 2016 Style Weekly
    Richmond's alternative for news, arts, culture and opinion
    All rights reserved
    Powered by Foundation